Budoucnost vysokozdvižných vozíků

Přidal:

Pojďme si představit vizi vysokozdvižných vozíků Doosan. Tato jihokorejská společnost se věnuje především strojnímu průmyslu a značné prostředky investuje do moderních technologií. V rámci manipulační techniky a VZV představila inteligentní koncept vysokozdvižného vozíku, který už možná za pár let bude jezdit ve skladových prostorách některých podniků. Prezentujeme docela odlišný pohled v porovnání s vozíky Desta, Still, Jungheinrich, Hyster a dalšími.

Video: Jak vypadá a funguje vysokozdvižný vozík budoucnosti

Přiložené video prezentuje ve čtyřech minutách inteligentní koncept vysokozdvižného vozíku od společnosti Doosan. V modelovém videu společně prozkoumáme jednotlivé funkce tohoto stroje budoucnosti.

Snadný nástup řidiče vysokozdvižného vozíku zajišťují posuvné dveře. Sedačka se přizpůsobuje řidiči a opěrky lze regulovat tak, aby měl řidič maximální pohodlí a zdravou polohu těla při práci. Kabina vysokozdižného vozíku je klimatizovaná. Podlaha u řidiče je speciálně designovaná pro snadnou údržbu.

Jednou z největších inovací je vizuální promítání jízdních a manipulačních hodnot přímo na skle před řidičem. Tyto informace by měly řidičům VZV zjednodušit práci s břemeny a zvýšit bezpečnost práce.

Přední, boční a dokonce také zadní část vozíku je opatřena pohyblivými světly. Ty jsou navíc vybaveny senzory, které řidiče upozorní, pokud se vozík blíží k nějaké překážce. Senzory jsou dále schopné změřit velikost přepravovaného břemena a nastavit dle toho pozici zdvihacího zařízení i vidlic. Vidlice samotné jsou navíc vertikálně sklápěcí a vyklápěcí, což oceníte při provozu vozíku bez břemena.

Vysokozdvižný vozík je poháněný elektrickým motorem. Jedná se o inovaci, kterou zaznamenáváme již v součastnosti. Řada podniků má z bezpečnostních důvodů zakázáno používat ve svém provozu vozík s dieslovým pohonem. Jejich řešením je tak koupě vozíku s LPG pohonem, přestavou stávajícího dieslového vozíku na plynnový anebo využití elektrického vozíku.

Přečtěte si více o přestavbě dieslového pohonu vysokozdvižného vozíku na pohon plynnový.

skladovani-vzv

Skladování palet s břemeny do vysokých regálů usnadňuje opět vizuální obrazovka, která řidiči napoví, kam má náklad přesně umístit.

Při vykládání břemen do vysokých pozic dochází ke zvihnutí celé kabiny vysokozdvižného vozíku a současně dojde k jejímu naklonění, Řidiči je tak nabídnuta pozice, při které má manipulaci a skladování více pod kontrolou. Práce se stává rychlejší, efektivnější a bezpečnější.

vzv-budoucnosti

Dle váhy břemena je vozík schopen automaticky vyrovnávat těžiště pomocí výsuvné zadní části, která drží těžiště vysokozdvižného vozíku v bezpečnostní zóně.

Všimněte si také kontrukce pneumatik, které by měly být maximálně odolné a efektivní při manipulaci s břemeny.

Vysokozdvižné vozíky, které potřebujete dnes

V oblasti manipulační a skladové techniky působí naše firma Rosservis od roku 1991. Přestože se soustředíme na generální opravy a prodej repasovaných vysokozdivžných vozíků Desta, nikoli na vývoj nových technologií v oblasti manipulace a skladování jako ve společnosti Doosan, naše vize a především každodenní práce odráží dnešní potřeby klientů v České republice a na Slovensku. Vysokozdvižné vozíky stavíme dle individuálních potřeb a rádi zkonzultujeme také Vaše konkrétní požadavky a přání na manipulační techniku. Neváhejte nás kontaktovat.

0

O autorovi:

Společnost Martin Rosulek – Rosservis, s.r.o. se specializuje na vysokozdvižné vozíky již od roku 1991. Zajišťuje generální opravy, prodej VZV Desta, opravy a servis VZV po celé České republice a Slovensku. Dodává také příslušenství, přídavná zařízení a náhradní díly na VZV.

  Související příspěvky